Med 2024 runt hörnet så vill du att tiden du lägger på din marknadsföring inte bara ska resultera i att du säljer på tur.

Du vill veta exakt vad du ska göra för att få ett visst resultat så att ditt content blir en säljande symfoni.

Varför du behöver strukturera upp ditt content för att sälja bättre ↓

→ Har du försökt nyttja varje taktik i boken redan när det kommer till att synas på sociala medier och börjat tro att det är dig det är fel på?

→ Har du hittat ditt sätt att synas på men det enda resultat det ger är likes och inte pengar på kontot?

→ Försöker du göra allting, överallt, utan resultat?

→ Och känns det som att din marknadsföring tar alldeles för mycket tid sett till avkastningen den ger?

Att öka sina intäkter är ingenting som händer genom att fokusera på en taktik. Det sker genom att långsiktigt sätta upp ett ramverk baserat på de här tre stategierna:

Och då kan du också få det här resultatet

Du prioriterar redan ditt content, så borde du inte få mer resultat?

Såhär, du gissar dig inte bara fram på sociala medier utan du har faktiskt redan gjort jobbet med att definierat din målgrupp, identifierat vilka ämnen du ska ta upp och sett till att ditt content redan är förankrat i vad du erbjuder. Till och med några fina canva-mallar har du lagt ner din själ i att skapa. Ditt content skapas inte av tur, så varför gör ditt sälj det? Om du ändå lägger ner tid på att skapa allt innehåll, om du vet att det fungerar för andra i din bransch att sälja via sociala medier och om du redan har kommit såhär långt så ge dig själv en struktur som hjälper dig långsiktigt och hållbart istället för att behöva slita för varje sälj som kommer in.

Du har redan alla förutsättningar för att sälja mer Men du behöver också…

→ Börja mappa ditt content mot din målgrupps säljcykel istället för att fastna i tankar om vad du borde lägga ut eller fundera över vad som trendar nu. Allt innehåll du lägger ut har ett jobb – att förflytta din potentiella kund ett steg närmare ett köp rent psykologiskt. Det är därför jag inkluderat min metod för hur du gör just det i programmet.

→ Våga applicera de säljtekniker som finns tillgängliga i för din marknadsförings ekosystem så att du inte behöver rea ut dig för att få snurr på säljet. Det är lätt att fortsätta i sin comfortzone men det som tog dig dit du är idag kommer inte ta dig till nästa steg.

→ Ge dig själv möjligheten att ha en långsiktig plan med en längre tidshorisont så att du inte behöver stressa över vad du ska göra när, eftersom du redan gjort en årsöversikt som du kan följa och modifiera vid behov.

→ Förstå att din förmåga att lyckas på sociala medier inte har något med hur intressant du är för din målgrupp utan är en reflektion av vilka strategier du hittills inte implementerat.

Hur kan du skapa din egen säljmekanik? Det enklaste sättet att optimera sitt sälj är genom kanaler du redan har fullt ägandeskap om

En optimerad säljmekanik tar avstamp i dina sociala kanaler och din emaillista och kombinerar ihop dem till en säljande symfoni av content som fångar din målgrupp i dess olika faser. Du ska inte behöva lägga tid på att hänga med i trender, fundera över ny funktionalitet eller vad det är som faktiskt driver sälj.

Det finns inget mystiskt med att sälja på sociala medier och det är inte heller valet av hashtags eller format som är den avgörande faktorn. Att fokusera på “pyntet” och nonsens-taktiker är inte det du behöver göra för att ta ditt sälj till en ny nivå. Du behöver skapa innehåll rotad i de psykologiska mikrobesluten vi alla tar oss igenom innan ett köp. Ungefär så som du gör nu när du funderar på vad du behöver göra för att sälja mer utan att känna att alla timmar går till att klura ut hur du får ihop helheten med allt ditt content.

SPARK - den kompletta metoden för att sälja mer

Steg 1: Struktureradin säljcykel och analysera din kundresa, så att du sedan får en tydlig bild över vilket typ av innehåll du ska använda dig av när, och hur mycket betydelse du behöver lägga i varje fas.

Steg 2: Planera ditt år i en övergripande översikt och definiera din första säljperiod för vilket du sen kan dyka ner i och föra över de insikter du fick i förra modulen för att mappa ut vad du ska prata om när.

Steg 3: Aktivera din målgrupp genom att skapa innehåll med intention som faktiskt uppnår den effekt du vill åstadkomma under den tidsperiod du redan bestämt.

Steg 4: Reaktivera och konvertera med sofistikerade taktiker för att använda din lista som ditt contents wingwoman och ditt hemliga säljvapen.

2

”Jag förstår hur viktigt det är med en plan och struktur för att nå ut till marknaden och min målgrupp. Jag är jättetacksam att jag investerade i mig själv och mitt bolag.”

Johanna Westerdahl Törnqvist
7EAST
3

”En av de sakerna jag gillade mest med Marketing Bootcamp var alla frågeställningar vi fick jobba oss igenom. De fick mig gå på djupet och få ner alla tankar på papper. Sen så gillade jag tydligheten. Att jag fick en konkret plan för hur jag ska jobba vidare”

Camilla Karlsson
HomeSoulHeart

Det är jag som är Malin, din nya marketing mentor!

Jag är hästtjejen som för över tio år sedan förälskade mig i att bygga digitala bolag och djupdök redan då i passive income teorier och andra buzzwords som hör online business branschen till. Men jag har parallellt med det jobbat med kommunikation och reklam åt nationella och globala varumärken.

 

Och, min förmåga att plocka russinen ur kakan ur båda de här världarna blev nyckeln när jag själv ville ge det här med onlinekurser ett seriöst försök, och jag har tagit just mina bästa metoder och principer och paketerat dem i ett steg för steg program för entreprenörer precis som dig. Jag vill ge dig något du kan implementera direkt men som tar avstamp i faktiskt säljpsykologi och beteende istället för övergående trender eller hypeade tricks. Det är inte det som i längden kommer göra jobbet, och jag vill att vi båda ska hänga kvar i entreprenörsvärlden länge.

Låt mig introducera…

Marketing Bootcamp Programmet för att skapa en säljande mekanik av ditt content

Ett program som är konstruerat att ta ditt content från att vara något du gör för att du borde till att bli ditt strategiska redskap för att generera mer sälj. Det är inte byggt för att enbart ge dig ett ramverk för hur ditt content på sociala medier kan optimeras utan det är ett program som ger dig en övergripande och holistisk approach för hur du kan få ihop alla dina kanaler till en säljande symfoni istället för ensamma strömmar. Genom mina metoder och ramverk för att förstå de psykologiska aspekterna av ett sälj, kombinerat med färdiga mallar för både sociala medier och content så kan du optimera och skala upp din egen digitala säljmekanik.

I modul 1 får du full tillgång till:

Ditt nya sätt att strukturera

→ Min beprövade metod för att definiera din säljcykel.
→ En omstrukturering av vad du borde skapa för innehåll beroende på säljfaserna du precis optimerat
→ Ett enkelt sätt att få insikter som är grunden till det content du under programmet ska skapa

Det första vi gör är att rensa upp i din säljstruktur genom att renodla vad din potentiella kund vill höra och i vilken ordning. Tänk bortom klassiska knep så som ”du behöver utbilda mot ett köp”. I modulenens lektioner kommer vi djupdyka ner i de psykologiska aspekterna som faktiskt gör just det på ett omedvetet plan och inte genom enbart inlägg i stil med ”fem tips om X”.

I modul 2 får du full tillgång till:

Få överblick över allt sälj

→ Den årsplanerare jag själv använder för att få en helhetssyn
→ Min metod för att fördela content över tid och se till att jag aldrig får slut på innehåll
→ Min contentkalender fördelat över säljfaserna

Välkommen till ny klarhet. Vi kommer skapa en överblick över året så att du får ett helikopterperspektiv på alla dina erbjudanden och redan nu kan börja fundera på vilka månader du vill injicera en extra inkomst i. Sedan kommer vi börja mappa ut exakt vad vi ska säga när utifrån de insikterna vi har med oss från modul 1.

I modul 3 får du full tillgång till:

Färdigt Content skapat för dig

→ Tillgång till olika typer av content beroende på fas och exempel på exakt vad det är
→ Färdiga mallar i Canva, redo för dig att hälla in ditt innehåll i utifrån vad du redan tagit fram i tidigare moduler
→ En helhetsbild över vad du ska lägga ut för att få vilken psykologiskt effekt

Den kreativa ångest du kan känna ibland är för alltid borta. Det här är svaret på frågan ”vad du ska lägga ut”. Inte bara i form av teoretisk förståelse utan här snackar vi färdiga mallar, gjorda efter de olika inlägg som jag rekommenderar beroende på vilken fas i säljcykeln du vill förstärka. Såklart både tjänste- och produktversion.

I modul 4 får du full tillgång till:

Ett nytt sätt att alltid sälja

→ De taktiker jag använder mig av för att använda min email som mitt hemliga säljvapen
→ Exakt alla typer av mail som ska skickas när, beroende på vilken taktik du vill implementera
→ Färdiga mailmallar med skrivna texter, färdiga för dig att anpassa efter dina förutsättningar

Du behöver aldrig fundera på vad det ska stå i vissa mail för att de ska ha effekt när du bestämt dig för att optimera din emaillista och använda den som en hemlig säljkanal. Det har jag redan gjort åt dig. Ditt jobb är enbart att placera ut när du ska använda vilken av de fyra taktikerna jag lär dig och anpassa mallarna efter ditt erbjudande.

Marketing Bootcamp

För dig som vill skapa en säljande mekanik av ditt content och reformera sättet du säljer på.

→ Full tillgång till programmet, utan tidsbegränsning
→ Alla mallar och färdiga templates
→ Två Q&A’s
→ Samtliga bonusar

7 999
exkl moms

Priserna gäller tom 13 december

Marketing Bootcamp VIP

För dig som vill ha en intimare upplevelse med mig som din personliga marketing mentor via Slack.

→ Full tillgång till programmet, utan tidsbegränsning
→ Alla mallar och färdiga templates
→ Två Q&A’s
→ Samtliga bonusar
→ Personlig marketing mentor via Slack där du har tillgång till mig måndag till fredag via chat för frågor samt kan ladda upp det du jobbar igenom för feedback och min input på hur du strukturerat och optimerat allt

11 999
exkl moms

Priserna gäller tom 13 december

100 % Riskfritt

Här är min garanti till dig↓

Jag är så säker på att mitt program kommer ge dig den klarhet och tydlighet du längtat efter. Och jag vet att det fungerar, det är nämligen inte något abstrakt, det är rotat i marknadspsykologi och mänskligt beteende.

Om du, 14 dagar efter kursstart har jobbat igenom de modulerna som finns tillgängliga då inte lyckas få det att funka för dig och vi tillsammans kan kolla på ditt material och ser att det inte fungerar, så betalar jag igen din investerade summa.

4

Jag kan varmt rekommendera kursen Marketing Bootcamp med Malin, denna kurs ger dig både verktyg och öppnar nya tankesätt och möjligheter. Att få bolla idéer och ges bra input i denna digitala miljö- både med de andra kursdeltagarna och med Malin- var så givande, kreativt och kul!

Maria Beydemir
Tesällskapet
1

Jag kan varmt rekommendera Marketing Bootcamp! Malin är väldigt duktig, peppande och omtänksam, instruktionerna i kursen är enkla och tydliga och man får tillgång till många bra mallar.

Tove Fogelberg 
Plucky Styling Studio

Frågor och svar

Hur långt är programmet?

Programmet är uppdelat efter fyra moduler, vilka du såklart kan gå i vilken takt du vill. Notera att modulerna dock släpps löpande en gång i veckan med start 4 december. Du har tillgång till programmet för alltid, inkluderat diverse uppdateringar.

Passar de både tjänste och produktföretagare?

Ja, det utgår från säljpsykologi och det finns exempel för både genom hela programmet

Vilken hjälp får man?

Det beror på vad du väljer för alternativ. I Marketing Bootcamps grundutförande så ingår två stycken Q&A’s som lanseringsbonus. Vill du ha mer support och ha mina ögon på det du tar fram är VIP alternativet för dig. På Q&A’s kan man ställa frågor och få förtydliganden om man har fastnat någonstans men man kan inte visa de grejer man har tagit fram på samma sätt som man kan i den mer intimare VIP-varianten. Där har du tillgång till mig via Slack måndag till fredag under 10 veckor.

Vad är skillnaden mellan Marketing Bootcamp och Content Identity?

Kort och enkelt sagt – Marketing Bootcamp är fokuserat på sälj och Content Identity på att etablera en närvaro på sociala medier.

Är Marketing Bootcamp rätt för mig?

Marketing Bootcamp är för dig om…
→ Du har identifierat ditt sätt att vara på sociala medier men behöver få fart på ditt sälj.
→ Du vill ha en överblick över vad du ska prata om när, eftersom det känns som att du nu är spretig och försöker sälja allt hela tiden.
→ Du vill ha en struktur på hela din marknadsföring så att du går från att jaga likes till att jaga betalningsnotifikationer i din bankapp.

Marketing Bootcamp är inte för dig som…
→ Ännu är osäker på hur just ditt varumärke ska differentiera sig från andra i branschen i form av tonalitet, färg, form
→ Är osäker på om sociala medier är rätt säljkanal för din bransch och funderar mer kring om kontakter är rätt väg att gå
→ Inte har ambitionen att använda din emaillista och mest har sociala medier som en informationskanal

Enklaste sättet att svara på det är att du DM:ar mig på Instagram @femalefoundersclub eller skickar ett mail till malin@femalefoundersclub.se så kan vi diskutera dina förutsättningar. Marketing Bootcamp är ett program designat för att ta ditt sälj till nästa nivå, det är inte en grundläggande kurs om att skapa bra innehåll. Sådana kurser är fantastiska men det här är för dig som verkligen vill konstruera en egen säljmekanik utifrån allt content du ändå skapar.